Tekmovanje iz znanja nemščine

Tekmovanje učencev 8. in 9. razreda osnovne šole s področja nemščine

1. Opredelitev tekmovanja

Tekmovanje je namenjeno učencem 8. in 9. razreda osnovne šole. Namen tekmovanja je spodbujanje učencev k doseganju višje ravni znanja nemškega jezika, spodbujanje učencev k temeljitejšemu, bolj poglobljenemu in samostojnejšemu učenju na osnovi razpoložljivih virov ter odkrivanje nadarjenih za tuje jezike. Tekmovanje je povezano z učnimi načrti za predmet nemščina v osnovni šoli.

2. Ravni tekmovanja

Tekmovanje poteka na dveh ravneh, na šolski in državni ter v dveh ločenih tekmovalnih skupinah za tekmovalce 8. in 9. razreda.

Posamezne ravni tekmovanja bodo izvedene:

  • šolska raven za učence 8. in 9. razreda: četrtek, 14. 11. 2024 ob 13. 00,
  • državna raven za učence 8. in 9. razreda: četrtek, 13. 3. 2025 ob 14. 00.

Tekmovalne naloge preverjajo splošne sposobnosti sporazumevanja v nemščini in izhajajo iz tem iz učnih načrtov za nemščino. Naloge na državni ravni za tekmovalce 9. razreda temeljijo na izbranem literarnem besedilu. V šolskem letu 2024/2025 je knjižna predloga Bunte Fische überall avtorice Kathrin Schrocke. Na tekmovanju za učence 8. razreda knjižne predloge ni.

3. Tekmovalne naloge

Tekmovalne naloge na obeh ravneh tekmovanja preverjajo bralno razumevanje, poznavanje in rabo jezika ter pisno sporočanje oz. sporazumevanje. Naloge na državni ravni za 9. razred izhajajo iz izbranega literarnega besedila in so na višji taksonomski stopnji kot naloge na šolski ravni ter zahtevajo od tekmovalk in tekmovalcev več ustvarjalnosti. Preizkusa na obeh ravneh in obeh tekmovalnih skupinah vsebujeta naloge iz bralnega razumevanja, poznavanja in rabe jezika ter pisnega sporočanja oz. sporazumevanja. Prav slednje spada med najzahtevnejše zmožnosti, saj zahteva od učenca poznavanje in uporabo besedišča, slovničnih struktur kakor tudi zmožnost koherentnega pisanja na ravni odstavka 4 in sestavka. Od tekmovalcev se pričakuje, da bodo pisali tudi kreativno. Naloga takšnega tipa pomeni nadgradnjo učnega načrta, kjer pisanje na osnovi literarne predloge ni predvideno.

Dostopnost